Andra bloggar

Fick ett litet ryck
och letade efter andra viktbloggar.
Det har jag aldrig gjort förut.

De två första jag hamnade på
var kloka, insiktsfulla och mycket givande.
De kommer jag att följa.

De hade inte bara vikten gemensamt
(även om den ena ville gå ned i vikt,
den andra bli frisk från anorexi).

De skrevs båda av två mycket unga kvinnor.

En konstig känsla,
att känna igen sig så sanslöst mycket
i texter som är skrivna
av unga kvinnor.

Det gjorde att jag kände mig väldigt gammal
och väldigt ung.

Och inte bara tjock.....

//
Mini

Kommentarer
Postat av: fine

va fint att du har poetisk rytm i det du skriver. Det kändes skönt att läsa, det var ett fint gung.

2010-12-16 @ 09:07:40
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Mini

Tack snälla du! Det var himlans snällt sagt...

ilar fort över till fine.webblogg.se

2010-12-16 @ 15:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0