Lösning

Problem är till för att lösas!!!!

Detta med pulversmaken är ett problem,
ett stort problem.

Jag får helt enkelt inte i mig
det jag behöver.

Och så kan jag inte ha det.
Det går inte.

Sambon oroar sig för att jag till slut
ska bli sjuk.

Det oroar inte mig.
Jag är alldeles för frisk i huvudet
nu för tiden.

Nej,
det som oroar mig
är att jag ger upp!

Jag vet nu att jag inte ger upp
av godissaknad
eller av hungerskänslor.

Att det smakar skit
är heller inte en enskild anledning
att jag lägger av.

Men om intellektet inte fungerar,
då är det bara att packa ihop.....

Men jag fick en idé.

Jag har ju hittills inte lyckats få i mig
så mycket som jag borde
(och mitt mål var ju mininivån)
Alltså måste jag göra något åt det.

Beslutet är att varje dag
byter jag ut en pulvershake
mot någon mat.

Det får inte överstiga kalorinivån
på en portion av pulver.

Eftersom jag tänkt äta LCHF
när jag slutar med pulveriet
så är det ju nära att tänka så redan nu.

Detta beslut känns jättebra.

Det jag eventuellt förstör
i viktnedgång,
det vägs ju lätt upp av
att jag kan fortsätta......

//
mini

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0